10 Şubat 2014 Pazartesi

Nisan ayı öneri yazarı - Ayfer Tunç

Ayfer Tunç - Kapak kızı hakkında...

Günün çorbası'da kitap değerlendirmesi:

Ayfer Tunç ile tanışmak için güzel bir kitap : Kapak kızı


Yazının tamamı için tıklayınız.
Kitap kulübünde Türk kadın yazarlara taktığımız bir dönemdi, Mine Söğüt’ün hikayeleri ile başlamıştık, Leyla Erbil’in Tuhaf bir Kadın kitabını çok sevmiştik. Evet Elif Şafak’tan, Ayşe Kulin’den  başka kadın yazarlarımız da var onları da tanımalıydık.
Ayfer Tunç’un başarılı bir yazar olduğunu biliyordum ama okumamıştım, yani hakkında okuduklarımı saymıyorum. Biliyordum mesela “Kapak kızı”nı okuduktan sonra “Yeşil Peri gecesi” gelmeliydi. Kulüpte kimse okumamıştı, hemen öneride bulundum, değerli bir yazar, okuyalım, tanıyalım. Hatta listemize aldık ve hatta ben siparişini bile aylar öncesinden verdim.


Gel gör ki bizim kulübün listesi Ayfer Tunç’un metinleri gibi organiktir ve değişmeye gelişmeye açıktır. 

Nitekim “Kapak kızı” zaman aşımına uğradı ve bir şekilde listeden kalktı. Ama benim okuma listemden kalkmadı tabii ki. Ayfer Tunç’un yeni kitabının çıktığı haberlerini aldığım günlerde tamam dedim, zamanıdır

Kapak Kızı, zengin diline rağmen akıcı ve hızlı okunan bir roman. Özellikle kurgu çok başarılı. Karlı bir tren yolculuğuna sıkışıp kalmıyor hikaye, kahramanların hayatlarına geçmişlerine yayılıyor. Ve ustalıkla kesişiyor yolları. Sever miyim, iyi midir, derken bir de bakmışsın içindesin romanın ve kahramanları elini uzatsan tutabilecekmişsin gibi canlı.